bloglovin
Det här är alltså resultatet vi vill åt. Eller ja, om du vill ha ett skrynklat papper som textur. Finns ju massa andra fina! Troligtvis har ni inte en lika snygg tjej på bild hehe men det får gå ändå! Men nu kör vi!


1. Det första man behöver göra är att gå in på deviantart och söka på texture. Välj ut en som du tycker är snygg och ladda ner genom att klicka på knappen Download image och sedan högerklicka på bilden + kopiera. Jag letade lite snabbt och hittade den här!


2. Klicka på Ctrl + N i Photoshop för att öppna ett nytt fönster. Klicka på OK utan att ändra inställningarna. Klistra in din textur genom att klicka Ctrl + V. Efter detta går du in på Image > Image size och under Pixel Dimensions fyller du i så bred som din bild är på Width. (denna texturen behöver även roteras via Image > Rotate Canvas > 90 CW)

3. Tryck på tangenten V för att välja Move Tool och dra texturen till fönstret med din bild. (se till att texturbilden täcker hela fotot)

4. I lagermenyn ändrad du Blending Mode till Soft Light och ändrar Opacity till något som ger önskad synlighet av texturen. (jag tog 87%) Om du vill ha texturen över hela bilden slutar du läsa nuuuu! Annars... fortsätt.

5. Ha ditt texturlager markerat och klicka på symbolen för "Add layer mask" i lagermenyn. Det kommer då upp en vit ruta bredvid texturlagret. Välj sedan svart färg och måla över hela föremålet du vill ska vara "texturfritt". (i mitt fall modellen Johanna) Det ska inte se ut som på min, utan jag bara förtydligar! Grattis! Du har lagt på din första textur. :)

Vet inte varför skärmdumparna blev suddiga :( Hoppas ni ser någorlunda iaf! Se upp med vad du använder för texturer då endel endast är för privat bruk!
Linn - Smilinggirls
skrev den 2010-11-11 klockan 16:22:53:

Gillar verkligen era photoshop-tips! :)
T h e r e s e ~ Foto & design
skrev den 2010-11-11 klockan 16:37:10:

skitbra tips! :D
elvira
skrev den 2010-11-11 klockan 19:41:33:

GUd vad fina alla dina bilder du tar är!
fotograf ottilia lindell
skrev den 2010-11-11 klockan 20:38:11:

Supersynd att hon har en hårslinga i ögat ;<<
Amanda FOTO
skrev den 2010-11-11 klockan 23:54:22:

Så fin sida. Duktiga ni är!
Blogg/Hemsida: http://www.aphoto.se
Elin [ n e v n a r i e n ]
skrev den 2010-11-12 klockan 10:03:25:

sv, haha. Jag är allergisk mot färg. Jag har ingen färg i min inredning, ingen i i mina kläder och inte heller i min bloggdesign. Det är sån jag är :)
Blogg/Hemsida: http://nevnarien.se/
By Linnea Isabelle
skrev den 2010-11-12 klockan 11:44:23:

Checka in tävlingen på min blogg vetja! :}

Presentkort på 300 kronor lottas ut! Avslutas ikväll.
Lindberg - en av dom få killarna som bloggar
skrev den 2010-11-12 klockan 16:56:43:

riktigt snygg blogg! :)
jennifer
skrev den 2010-11-15 klockan 14:06:37:

Hej, eftersom du verkar intresserad av foto så har jag ett bra tips på en fotoblogg till dig! http://denisevanderroux.blogg.se :) Om du ser detta som reklam/spam så ber jag om ursäkt!
moa=)
skrev den 2010-12-17 klockan 19:37:58:

Vilket photoshop är det du har? Kram!
Isabelle
skrev den 2011-08-04 klockan 10:25:21:

Hej! Vilken version av Photoshop är det ni använder er utav? Jag har Ph Elements 5 och 9, man borde väl kunna göra samma redigering i de?



Tack för en mycket fin och inspirerande blogg! :)
Linnéa Thell Jansson
skrev den 2013-09-06 klockan 15:08:42:

Vem är det på bilderna? :)
Anonym
skrev den 2015-03-21 klockan 11:47:07:

Men är det

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

2010
Jan Feb Mar
Apr Maj Jun
Jul
Aug Sep
Oct Nov Dec