bloglovin
Canon EOS 5D Mark III + Canon EF 50/1.4 USM
 
Det suger lite att sitta inne och jobba på ett kontor från 10-17 (läs: de enda timmarna då solen är framme) när det är vårigt som bara den utomhus. Passade på att vandra med min bästa vän som flyttat tillbaka till Berlin för att äta lunch utmed muren och floden. Vet inte vad man kan förvänta sig av en nudelbox som kostar 3 euro så man ska la ej klaga!
Olivia
skrev den 2014-02-25 klockan 21:51:14:

Hej! Jag ska till Berlin om några veckor och undrar om du skulle kunna tipsa om några ställen som är värda att besöka? Olika platser, restauranger, affärer (gärna second hand) osv?
Ebba
skrev den 2014-02-26 klockan 16:07:53:

Hej!
Kan inte ni visa hur ni brukar redigera era bilder nån gång? Ni gör det på ett väldigt snyggt sätt tycker jag! :)
Linnéa Törebrant
skrev den 2014-02-26 klockan 17:37:31:

Läs gärna min blogg, skriver om min behandling jag får, inlagd på en psykiatrisk avdelning och ska få hjälp att hantera min ångest och mina ätstörningar… La in mig frivilligt för att GÅ UPP i vikt.... Har hittills bara gått NER i vikt, så skriver lite om tankar & känslor inför det och vad som händer här på avdelningen.. Vill slippa dödsångest, kämpar mot ett friskt liv. KRAM! <3
lindci.blogg.se
skrev den 2014-02-26 klockan 20:57:56:

Åh vad roligt att du bor i Berlin! Det verkar som en riktigt najs stad :)
Robin
skrev den 2014-02-27 klockan 21:34:33:

Snyggt snyggt snyggt!!
Blogg/Hemsida: http://perfektfokus.se
Jenny
skrev den 2014-03-02 klockan 17:36:01:

Hej, jag och några vänner tänkte besöka Berlin till sommaren. Har du några tips på vad man måste göra eller se när man är där? eller något ställe med billig mat ;)
Anonym
skrev den 2014-03-03 klockan 22:37:46:

Hej! :)
Marcus, kan inte du berätta lite mer om din vardag i Berlin? Hur människorna är osv.
Har haft tankar på att åka till Oslo och jobba lite efter studenten, men har kommit på tankar att åka till Berlin istället, delvis för att träna min tyska :)
Daniella 🌙
skrev den 2014-03-04 klockan 18:44:04:

gud vilken fin blogg, glad att jag hittade hit!!
Hanna
skrev den 2014-03-05 klockan 19:44:10:

Hahaha vilket härligt syftningsfel det blev i inlägget!

"min bästa vän som flyttat tillbaka till Berlin för att äta lunch utmed muren och floden" :)

Fortsätt njuta av Berlin, så härlig stad!
Lebanezzas
skrev den 2014-03-09 klockan 01:38:55:

Kommentera vad mitt nästa inlägg ska handla om :)
Blogg/Hemsida: http://lebanezzas.com
saga
skrev den 2014-03-14 klockan 22:23:39:

åh! visa gärna redigeringen på dessa!! är så kul att läsa redigeringstips och så är ni/du ju så duktiga också!
Vendela (pphotomemories)
skrev den 2014-03-25 klockan 13:20:04:

Vad hade du för inställningar på kameran på porträttet nästlängst ner i inlägget? Har samma objektiv men får inte alls lika fint skärpedjup som ni!
Svar: 1.4 :)
megapixlar.blogg.se
Emma Torrez
skrev den 2014-04-24 klockan 00:04:54:

Hallå Marcus! Världens ballaste är du ju som flyttar ner till Berlin lite sådär bara (uppfattade man det som i bloggen i alla fall). Hur gjorde du för att fixa jobb där etc? Är så sinnessjukt sugen att flytta ner nu efter min student men känns lite sådär att på skral budget bara åka ner och "se vad som händer" typ.. Menar du måste ju snacka ganska bra tyska i så fall? Delge gärna!
Svar: Hej Emma! Jag har ett minijobb som är väldigt vanliga i Tyskland. Du jobbar fulltid men tjänar dessvärre inte tillräckligt för att kunna leva på lönen. Jag kan typ ingen tyska alls, och det finns kundtjänstjobb där du endast behöver kunna engelska och svenska. Vill du dock ha caféjobb eller jobb i klädaffärer krävs såklart tyska. Berlin är ju en väldigt billig stad så har man lite sparpengar så kommer man att överleva. Och tror verkligen inte att du kommer att ångra dig om du flyttar hit! Kör!
megapixlar.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

2010
Jan Feb Mar
Apr Maj Jun
Jul
Aug Sep
Oct Nov Dec